Wiadomości - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

Na rynek wchodzi nowe pokolenie klientów

Opublikowany przez Adam Gąsior w Firmy w turystyce · 15/1/2014 10:58:38
Tags: Firmy

Problemem w tym roku może być kurczący się rynek. Z danych ULC wynika, że w zeszłym roku zmniejszyła się liczba klientów lotów czarterowych. Może wrócić pokusa bardziej agresywnej walki o klienta. Nadzieją na rozwój, ale także wyzwaniem dla touroperatorów, będą nowe pokolenia klientów oraz konieczność dostosowania się do zmieniających się realiów rynku – mówi w rozmowie z przedstawicielem WaszejTurystyki.pl, Aleksandra Olechnowicz, koordynator projektów public relations Ecco Holiday.

Potrafimy działać odpowiedzialnie


W ubiegłym roku rynek wyraźnie się zmniejszył. Zgodnie z danymi Urzędu Lotnictwa Cywilnego w 2013 roku, i loty czarterowe obsłużyły mniej klientów niż przed rokiem. Po fali bankructw klienci zwrócili się ku markom znanym lub uważanym za bezpieczne, co jest regułą w takich przypadkach. Wzrosty deklarowane przez część operatorów są jednak, niestety, tylko zmianami w strukturze rynku i nie wynikają z większego zainteresowania wyjazdami. W dalszym ciągu można mieć niedosyt jeśli chodzi o zabezpieczenie interesów klientów, o czym było głośno po serii upadków biur podróży. Wygląda na to, że podmioty odpowiedzialne za regulację rynku wybrały strategię „jakoś to będzie". Niestety problem nie zniknie tylko dlatego, że nie będziemy o nim mówić. Ten rok pokazał, że przedsiębiorcy potrafią działać odpowiedzialnie, zwłaszcza jeśli brak rozwiązań ze strony podmiotów nadzorujących rynek. Dlatego wprowadziliśmy szereg mechanizmów chroniących naszych klientów, jak np. ubezpieczenie wpłat.
..



Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego