Menu główne
TUI -
Na początku listopada przyleci do Warszawy szerokokadłubowy samolot typu Boeing 767 czarterowych linii holenderskich ArkeFly, należących do koncernu turystycznego TUI. To odpowiedź TUI Poland na wynajmowanie przez Itakę i Rainbow Tours dreamlinerów od LOT-
Samoloty szerokokadłubowe, jak boeingi 767 czy 787 dreamliner pozwalają pokonywać długie, międzykontynentalne trasy, bez międzylądowania na tankowanie. Podróż nimi jest dzięki temu bardziej komfortowa i krótsza niż mniejszymi maszynami.
Dwa razy w tygodniu boeing ArkeFly będzie zabierał klientów TUI Poland z Warszawy -
W sumie na cały sezon TUI Poland zaplanował po około 6 tysięcy miejsc na obu kierunkach. Jak szacuje dyrektor finansowy i marketingu TUI Poland Marcin Dymnicki, liczba foteli w samolotach czarterowych wzrośnie o około 50 procent, w stosunku do dotychczasowego oferowania. W konsekwencji spowoduje to zaostrzenie konkurencji między touroperatorami i obniżenie cen. Może też dojść do tego, że podaż przewyższy popyt i biura podróży zaczną tracić pieniądze na dalekich rejsach.
Dymnicki nie ukrywa jednak, że jego firma liczy się z tym. – Dla naszego koncernu już to, że samolot ArkeFly będzie miał zajęcie dwa dni w tygodniu jest wartością. I tak firma płaci za jego leasing i za utrzymanie załóg – mówi. – Dlatego opłaca się nam ta operacja, nawet jeśli w Polsce do tego początkowo dołożymy. Wyjazdy egzotyczne to tłusty kąsek. Poważny touroperator nie może z niego rezygnować – dodaje.