Wiadomości - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

Itaka na sportowo - bez ograniczeń

Opublikowany przez turystyka.rp.pl w Firmy w turystyce · 20/10/2014 08:00:03
Tags: FirmyTrendy




Itaka na sportowo - bez ograniczeń

Będą biegać, pływać pontonami, jeździć dżipami, wspinać się, gotować i fotografować. Kto? Klienci Itaki. Touroperator wprowadza nowe formy wyjazdów, dotąd znanych głównie z małych, wyspecjalizowanych biur podróży

No limits, czyli "bez ograniczeń" – to nowa marka, którą chce wykreować Itaka. Pod nią będzie organizowała wczasy z rozbudowanym programem sportowym i relaksacyjnym, wycieczki tematyczne, a także wyprawy przyprawiające o dreszcz emocji.

All inclusive to za mało


- Dzisiaj kto nie biega, nie gotuje, nie fotografuje, nie wspina się, ten nie żyje – pół żartem mówi wiceprezes Itaki Piotr Henicz. - Polacy coraz częściej myślą o swoim zdrowiu, samopoczuciu, chcą lepiej funkcjonować, realizować pasje – dodaje.

Kierownictwo biura podróży doszło do wniosku, że moda na zdrowy tryb życia, rozwijanie zainteresowań, próbowanie różnych hobby, jest już w Polsce na tyle rozpowszechniona, że trzeba zaproponować klientom nowe formy wypoczynku. Pomysły Itaki wpiszą się w ten trend, pomogą związać z touroperatorem dotychczasowych klientów i zdobyć dodatkowych - aktywnych, chociaż nie tylko młodych, bo organizator planuje też zajęcia dla seniorów.

- Rozszerzamy i różnicujemy paletę możliwości, chcemy żeby każdy znalazł w Itace coś dla siebie – mówił Henicz, prezentując No limits by Itaka podczas trwającego od środy na Krecie szkolenia dla swoich najlepszych sprzedawców z sieci agencyjnej i franczyzowej.

Wartość dodana


Itaka nie ukrywa, że chce wejść w niszę, zajmowaną dotąd przez wyspecjalizowane biura podróży. Połączyć swój rozmach i możliwości (przeloty czarterowe, hotele, rezydenci) z wiedzą i umiejętnościami specjalistów. Zgromadziła już grupę  instruktorów i trenerów z różnych dziedzin sportu oraz fizjoterapeutów.

No limits to też odpowiedź na trend składania sobie przez turystów wyjazdów za pośrednictwem Internetu (tzw. pakietowanie dynamiczne). O ile można tam znaleźć przelot i nocleg, o tyle przemyślanego programu zajęć sportowych czy rekreacyjnych pod opieką trenera już nie. Tu się otwiera pole do popisu dla biura podróży, które może zaoferować klientowi coś więcej.

Jak wyjaśnia Robert Wójcik, kierownik nowo powołanego w Itace działu turystyki aktywnej, na Zachodzie podobne wyjazdy przeżywają boom, a hotele sportowe mają stuprocentowe obłożenie. Z takich form wypoczynku korzystają głównie Skandynawowie, Holendrzy, Brytyjczycy i Niemcy.

Itaka też oferowała już podobne programy, tyle że były one słabo widoczne, bo ukryte w ogólnych katalogach. Teraz organizator chce im nadać inną rangę i wypromować pod osobną marką.

Dla seniora, amatora i poszukiwacza przygód


Na początek nowy dział przygotował prawie 60 różnych programów. Wszystkie znajdą się w osobnym, siódmym katalogu Itaki na sezon letni roku 2015. Start sprzedaży rozpocznie się w styczniu. Dlaczego nie teraz, gdy biura podróży jedno po drugim ogłaszają swoje oferty na przyszły rok? - Chcemy, aby ta inauguracja miała swój czas, żeby lepiej się przebiła do klientów. Teraz utonęłaby w potoku informacji o nowych katalogach touroperatorów i o wyjazdach typowo wypoczynkowych – wyjaśnia Wójcik.
..



Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego