Menu główne
Turbulencje w Alfie Star
Notowania biura wpadły w historyczny dołek. Touroperatorowi zaszkodziły 4You Airlines, którymi zajmie się prokuratura
Na pewno nie tak wyobrażał sobie przygodę na małej giełdzie Sylwester Strzylak, współwłaściciel biura Alfa Star. Gdy zapowiadał w „PB” wejście na NewConnect, mówił, że chodzi o rozpoznawalność, której pozazdrościł Rainbow Tours. Potem okazało się, że debiut był wstępem do stworzenia własnej linii lotniczej. I tu zaczęły się schody.
Złe wiadomości
Pod koniec sierpnia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie wyjaśniające, a w ubiegłym tygodniu zwrócił się do prokuratury, by zbadała, czy linia nie popełniła przestępstwa. UOKiK niepokoją informacje o flocie 4You Airlines — podobno przewoźnik leasinguje samoloty ukraińskiego Yanaira, jednak urząd otrzymał informację, że żaden polski operator nie ma zgody na eksploatację maszyn tej linii, a w dodatku 4You Airlines nie mają uprawnień do zawarcia umowy leasingu. UOKiK zaniepokoił również brak odpowiedzi na wezwanie do złożenia wyjaśnień. „4You Airlines ma jeszcze 6 dni na reakcję i odpowiedź w sprawie (pismo z urzędu doręczono wczoraj)” — czytamy w komunikacie przewoźnika.
4You Airlines, której prezesem także jest Sylwester Strzylak, miała być linią czarterową i przewozić turystów touroperatora. Działała w ten sposób do końca sierpnia, i to nie samodzielnie: dla spółki, która nie ma samolotów ani pozwoleń Urzędu Lotnictwa Cywilnego, loty wykonywał Eurolot. Spółka zapowiedziała, że od listopada startuje z lotami z Łodzi i Rzeszowa do kilku zagranicznych portów. Sprzedawała bilety, choć nie można za nie zapłacić kartą, co w razie kłopotów ułatwia odzyskanie pieniędzy. 4You Airlines nie ma jeszcze koncesji na wykonywanie lotów.
Niewesołe perspektywy
UOKiK radzi klientom, by w razie niewykonania umowy przez 4You Airlines skorzystali z opcji charge-