Menu główne
DER Touristik szykuje zagraniczną ekspansję
Wzmocnienie struktury wszystkich spółek należących do grupy DER Touristik i zwiększenie sprzedaży poza Niemcami, w tym w Polsce -
Sören Hartmann stery drugiego co do wielkości touroperatora na rynku niemieckim (należy do niego polskie biuro podróży Exim) objął w maju tego roku. Od tamtego czasu stworzył nowy zarząd i postawił przed nim zadanie -
Uprościć, ujednolicić
Na pierwszy rzut oka wszystko pozostało po staremu. Firma nadal opiera się na własnych typowych pakietowanych imprezach turystycznych, a jej siedziba ciągle podzielona jest na dwa miasta -
– Na DER Touristik składa się wiele przedsiębiorstw (patrz ramka na końcu – red.), które przez lata były samowystarczalne. Dzięki jednej marce już teraz pokazujemy na zewnątrz wspólny wizerunek – mówi Hartmann, choć zaznacza, że spójność musi wyrażać się nie tylko jednym logiem, ale wszystkimi działaniami.
– Kiedy przeanalizujemy proces zakupu imprez turystycznych przez klientów, zauważymy, że nasze firmy działają według różnych koncepcji. Nowa struktura ma to zmienić, uprościć i ujednolicić – zapowiada szef DER Touristik. Tak więc mają być wyeliminowane dublujące się w różnych spółkach czynności, a podobne produkty, mają być kupować wspólnie. We Frankfurcie, a później w Kolonii, ma być uruchomiony system rezerwacyjny Phoenix Unlimited. Firma myśli też o rozbudowaniu rynków zbytu.
Nadzieja w Polsce, Czechach, Węgrzech i Słowacji
Hartmann zwraca uwagę, że marże touroperatorów są bardzo małe. To wynik konkurowania ze sobą wielu biur podróży. Co więcej, należy się spodziewać, że w przyszłości nastąpi spadek sprzedaży podróży zorganizowanych. To sprawia, że trzeba zaplanować działania, które pomogą wygrać wyścig o klientów. – Będziemy inwestować w naszą markę oraz w połączenie sprzedaży agencyjnej ze sprzedażą przez Internet – tłumaczy szef DER Touristik.
Szansy na rozwój firmy upatruje w ekspansji zagranicznej, w samych Niemczech trudno już bowiem touroperatorom zwiększać biznes. W wypadku DER Touristik równoznaczne jest to z inwestowaniem w spółki Exim Holdingu w Polsce (Exim), w Czechach (Exim), na Węgrzech (Kartago Tours) i na Słowacji (Kartago Tours). – Dziś rynki zagraniczne podlegają pod różne działy w naszej firmie. To musi zostać uporządkowane – podkreśla.
Zmiany będą dotyczyły także zarządzania kierunkami wakacyjnymi. – W przyszłości połączymy nasze agencje jakie mamy w krajach, w których wypoczywają nasi klienci, w jedną strukturę, co da nam przewagę na skalę międzynarodową – mówi Hartmann i dodaje, że opierając się na pozyskanych produktach firma będzie mogła obsługiwać różne rynki. Na razie pozostaje sprawą otwartą, czy z kontraktów korzystać będą tylko marki własne DER Touristik, czy także obce. – Chcemy osiągnąć za granicą taki wzrost, który w Niemczech możliwy byłyby jedynie przez obniżanie cen i ostrą walkę z konkurencją kosztem naszych marż – tłumaczy...