Wiadomości - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

Grecos: Agent 2.0 wkracza do akcji

Opublikowany przez turystyka.rp.pl w Firmy w turystyce · 18/11/2016 16:14:55




Grecos: Agent 2.0 wkracza do akcji

Bliższe kontakty ze sprzedawcami, uporządkowanie współpracy z nimi oraz lepsza organizacja i analizowanie sprzedaży – zakłada plan biura podróży Grecos Holiday pod nazwą Agent 2.0

Touroperator zaprosił do kin w pięciu miastach – Warszawie, Wrocławiu, Zabrzu, Krakowie, Poznaniu i Gdańsku - około 1000 współpracujących z nim agentów. Dzięki połączeniu na żywo, wszyscy mogli jednocześnie słuchać prelegentów występujących w Warszawie. Spotkanie, które służyło podsumowaniu ostatniego sezonu i opowiedzeniu agentom o nowościach na kolejny rok, zakończyło się wspólnym oglądaniem filmu.

Rekordowy wynik

Mimo bardzo trudnych pod względem sprzedaży miesięcy poprzedzających wakacje, touroperatorowi udało się sprzedać w tym roku rekordową liczbę 163 tysięcy wyjazdów do Grecji i kilku tysięcy na Majorkę. Dało to wzrost o 19,7 procent w stosunku do wyniku z roku 2015 (136 tysięcy). Na niektóre wyspy pojechało kilkadziesiąt procent klientów więcej, a na Zakintos nawet 100 procent więcej
w ciągu kilku ostatnich sezonów – relacjonował wiceprezes Grecos Holiday Janusz Śmigielski.

- Ten wynik osiągnęliśmy dzięki wam – Śmigielski zwracał się do agentów. Ale, dodawał, współpraca z Grecosem to też świetny interes dla agentów, 750 z nich (Grecos ma 1500 sprzedawców) zarobiło na wycieczkach Grecosa więcej niż przed rokiem. W tym 180 biur o 50 procent więcej, a 190 nawet o 100 procent więcej. – Mamy nadzieję, że ta tendencja utrzyma się w nowym sezonie – podsumował Śmigielski.

W 2017 roku Grecos Holiday planuje o 10 procent więcej miejsc w samolotach do Grecji i więcej lotnisk regionalnych, z których będzie zabierał klientów (razem z dziewięciu). Nie przewiduje też żadnych lotów z międzylądowaniami (w tym roku było 10 takich połączeń), co poprawi komfort klientów.

W sumie w jego ofercie znalazło się prawie 300 hoteli, z czego 34 z aquaparkami. W 41 z nich organizowane będą kluby z animacjami dla dzieci, Delfinki.

Zero reklamacji

Prezes Wojciech Skoczyński wziął na siebie przyznanie się do tego, co w minionym sezonie nie poszło tak, jak sobie tego życzył touroperator. Wymienił spóźnienia, jakie wynikły z nieprzygotowania przewoźnika lotniczego Small Planet, chwilowe overbookingi, czyli brak miejsc w wykupionych hotelach dla gości Grecosa i spadek jakości kontaktów z agentami.

Ze spóźnień samolotów tłumaczył się agentom przedstawiciel czarterowej linii lotniczej Small Planet Tomasz Ostojski. Powtórzył to co już od jakiegoś czasu ten przewoźnik komunikuje prowadząc kampanię „I'm sorry" (czytaj: "Small Planet przeprasza za spóźnienia").

Jeśli chodzi o overbookingi, firma utworzyła zespół do spraw jakości, który ma na bieżąco reagować w podobnych sytuacjach. Jego szefowa, Dominika Kamycka, zapowiedziała program trzech liczb: 100 procent załatwionych reklamacji, w 24 godziny, tak aby było 0 reklamacji po powrocie klienta do kraju.
..



Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego