W SKRÓCIE - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

W SKRÓCIE

Touroperatorzy > Funclub
Obecny rating biura:
Co wpływa na rating i perspektywę?

Rating podnosi:

  • prowadzenie działalności w oparciu o transport autokarowy

Rating obniża:

  • prowadzenie innej działalności obok turystycznej

perspektywa:
STABILNA

Perspektywa określona jest przez:

  • brak wyraźnych wskazań do zmiany ratingu

Podsumowanie analizy wskaźnikowej:


Cztery główne wskaźniki relatywne oceny stabilności biura podróży oraz dwa o charakterze  pomocniczym są następujące:

1. Fundusze własne do przychodów ze sprzedaży ogółem
    poziom:  
bardzo wysoki

2. Fundusze skorygowane do przych. z imprez turystycznych  
   
poziom:  wysoki

3. Skorygowana gwarancja do przych. z imprez turystycznych

    poziom:  bardzo niski


4. Rentowność netto (średnia ważona z ostatnich 2 lat)
    poziom:  
dobry


5. Dynamika przych. z imprez turystycznych (śr. geom. z 2 lat).  
   
poziom: dobry

6. Środki pieniężne netto do przych. z imprez turystycznych
   poziom:  
wyjątkowo niski

Kliknij i sprawdź destynacje...


  

  


  


  


  


  


  

  


  


  



Funclub czternasty pod względem wielkości organizator w zestawieniu funkcjonujący na rynku już od 1997 roku. Zasadniczym przedmiotem jego działalności jest organizacja imprez autokarowych (wypoczynkowych, objazdowych oraz objazdów łączonych z wypoczynkiem), zarówno dla klientów indywidualnych, jak również instytucjonalnych oraz świadczenie przewozów autobusowych.

Wśród biur podróży o profilu autokarowym Funclub jest rynkowym liderem, a biorąc pod uwagę wszystkich touroperatorów pozostaje w pierwszej trójce po przodujących w branży biurach Rainbow i Itaka. Organizator ma wyraźne ambicje wyznaczania nowych trendów jakości w turystyce autokarowej. Przejawem tego mogą być relatywnie poważne inwestycje w wymianę dotychczasowego parku autobusowego na sprzęt znacznie bardziej wygodny i nowoczesny w tym klasy royal o zwiekszonym103-centymetrowym (zamiast standardowym 78-centymetrowym) odstępie pomiędzy rzędami siedzeń i wielu innymi praktycznymi udogodnieniami.

W niezbyt korzystnym dla turystyki roku 2016 Funclub wykazał wzrost przychodów oraz istotny wzrost zysku i poziomu funduszy własnych, co m.in. zdecydowało o podniesieniu wcześniejszej oceny z A- do A z perspektywą stabilną.

W roku 2017 organizator wykazał wzrost przychodów ze sprzedaży imprez turystycznych o 9,4 procent do 31,2 mln złotych, a liczby obsłużonych klientów o 5,4 procent do 39,6 tysiąca osób. Zysk netto wzrósł do 2,26 mln złotych, a fundusze własne wyniosły 8,13 mln złotych. Kolejna poprawa rentowności organizatora, zwiększenie funduszy własnych do relatywnie wysokiego już poziomu, przy zachowaniu rozsądnego tempa ekspansji biznesowej uzasadniają  podniesienie oceny o dwa szczeble z A do AA- przy pozostawieniu perspektywy stabilnej.

Prawdopodobieństwo poprawy wskaźników:  
nieokreślone

 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego