I. Ustalenie cen pakietów turystycznych - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

I. Ustalenie cen pakietów turystycznych

Metodologie > Ranking Destynacji
Krok I. Ustalenie skorygowanych (rzeczywistych) cen pakietów turystycznych

Ceny pakietów są średnimi cenami rzeczywistymi oferowanymi w danej chwili przez touroperatorów w systemach rezerwacyjnych. Średnia cena obejmuje 2/3 najbardziej atrakcyjnych cenowo ofert w danej kategorii hoteli przy danym terminie. Założenie takie spowodowane jest tym, że pozostałe z nich stosunkowo rzadko są przedmiotem wyboru klientów natomiast na niektórych kierunkach dość znacznie wpływają na poziom cen zaburzając w ten sposób względną porównywalność średnich cen pomiędzy poszczególnymi destynacjami.

Skorygowana cena pakietu powstaje poprzez uwzględnienie w jego cenie elementów, które są dodatkowe płatne przez klienta, ale nie są zawarte w cenach podawanych przez systemy rezerwacyjne. Do takich cenotwórczych elementów należą:

  • ewentualne opłaty za wizy turystyczne w danej destynacji (na osobę),

  • ewentualne inne opłaty związane z turystycznym pobytem w danej destynacji (na osobę)

  • 1/2 średniej opłaty za sejf w danej destynacji podzielonej na dwie osoby (przyjęto założenie, że tylko połowa turystów korzysta z tej opcji),

  • 5 dziennych średnich opłat za 2 leżaki i parasol w danej destynacji podzielonych na dwie osoby (przyjęto założenie, że w czasie tygodniowego pobytu w destynacji turyści pięć razy wynajmują leżaki i parasol).



czytaj dalej: Krok II. Ustalenie wskaźników (ocen) absolutnej atrakcyjności destynacji

 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego