Menu główne
Itaka podbija świat i ucieka konkurentom
Największy touroperator w Polsce nie tylko chce przejmować innych graczy w Europie, ale też planuje budowę własnych hoteli.
Na początku sierpnia Itaka należąca do spółki Itaka Holdings, będącej w rękach czterech udziałowców (Mariusza Jańczuka, Leszka Szagdaja, Piotra Henicza i Michała Wróbla), poinformowała o przejęciu jednej z najbardziej rozpoznawalnych czeskich marek – Cedok.
Piotr Henicz, wiceprezes Itaki, zapowiada, że na tym inwestycje firmy się nie skończą.
– Prowadzimy obecnie negocjacje w sprawie kolejnych przejęć. Po zakupie Cedoka otrzymujemy oferty praktycznie z całego świata. Na razie jednak jesteśmy zainteresowani biurami z ościennych krajów wschodnich – wyjaśnia Piotr Henicz. Nie wyklucza, że do kolejnej transakcji mogłoby dojść jeszcze w tym roku. – Wszystko zależy tak naprawdę od warunków przejęcia – podkreśla.
Analityków nie dziwi taki kierunek rozwoju. Jak podkreślają, Europa Środkowo-
– Do tego rynek zorganizowanych wyjazdów w tym regionie wciąż jest słabo rozwinięty. Zatem najwięcej zyska ten, kto pierwszy się na nim pojawi – komentuje Andrzej Betlej, ekspert TravelData, firmy specjalizującej się w badaniu rynku turystycznego.