Wiadomości - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

Biura nie boją się konkurencji

Opublikowany przez Tur-info w Artykuły · 29/7/2014 14:58:18
Tags: Ryanair

Wiele emocji w branży wzbudzają tanie linie lotnicze, które coraz częściej oferują swoim pasażerom dodatkowe usługi, takie jak np. możliwość rezerwacji hotelu, czy wynajęcia samochodu.

Czy biura podróży obawiają się konkurencji z dużymi korporacjami jak np. Ryanair? Zapytaliśmy o to przedstawicieli kilku biur podróży...

Touroperatorzy zgodnie przyznają, że samodzielna organizacja wyjazdów to coraz poważniejszy trend na rynku turystycznym.

"Trend polegający na samodzielnym rezerwowaniu przez klientów biletów i hoteli uważam za podstawowy trend rozwojowy najbliższych lat. To jest zadanie z cyklu zrób to sam: dobierz hotel, przelot, wynajmij auto. Odkąd powstały skuteczne narzędzia do przeprowadzenia tego procesu znad komputera istnieje mniej powodów, dla których opłaca się kupować w biurach. Ponieważ wspomniane narzędzia są coraz doskonalsze a klienci coraz lepiej czują się w zglobalizowanym, anglojęzycznym świecie to i trend będzie zyskiwał na znaczeniu". - komentuje wiceprezes zarządu Wygoda Travel, Krzysztof Wroński.

"Przyglądamy się z uwagą aktywności tanich linii lotniczych w zakresie rozszerzania ich działalności o turystyczne usługi komplementarne do samych przelotów. To z pewnością trend wart odnotowania, który nie stanowi od dla nas jednak bezpośredniej konkurencji, gdyż nasze oferty kierowane są do różnych grup odbiorców. Może to być przyczynek do rozszerzania rynku turystycznych wyjazdów zagranicznych. Można założyć, że oferta przelotów rozbudowana o dodatkowe moduły (hotele, samochody) jest skierowana tylko do określonej grupy docelowej - nastawionych na cenę, samodzielnych , dynamicznych, raczej młodszych ludzi, którzy najprawdopodobniej wcale nie rozważaliby skorzystania z usług pakietowych wakacji oferowanych przez touroperatorów" - informuje Bogna Jaśkowiak, marketing manager w Grecos Holidays.

Również Rainbow Tours nie jest zaniepokojony nowymi usługami świadczonymi przez przewoźników. "Indywidualne pakietowanie oferty nie stanowi zagrożenia dla touroperatorów z kilku powodów. W dalszym ciągu samoloty tanich przewoźników nie docierają do bardzo szerokiej liczby miejsc, zatem większość kierunków, zwłaszcza uznawanych za popularne nie jest oferowana. Drugim punktem jest klient, gdyż z całą pewnością zdecydowana większość klientów zainteresowana jest ofertą całkowicie spakietowaną przez touroperatora, obejmującą już przelot, zakwaterowanie, opieką rezydenta, ubezpieczenie itp.. Warto również wspomnieć o objazdówkach, gdyż naszym zdaniem, trudno samodzielnie i w podobnych kosztach zaplanować podobne do oferowanych przez touroperatora programy. Niebagatelne znaczenie mają ceny. Nie zgadzamy się z tezą, że klient dokonujący oddzielnie rezerwacji np. na przelot, hotel, ubezpieczenie, ma niższa cenę od spakietowanej oferty oferowanej przez touroperatora. Tanie linie oferują tylko określony procent rzeczywiście atrakcyjnych finansowo miejsc, natomiast cała reszta sprzedawana jest w cenach zbliżonych lub wyższych od cen czarterów. Tak samo jest w przypadku hoteli, gdyż touroperatorzy negocjują ceny z dużym wyprzedzeniem, niejednokrotnie uzyskując bardziej korzystne stawki, ze względu na większą, gwarantowaną ilość klientów" - mówi rzecznik prasowy Rainbow Tours, Radomir Świderski.

Przedstawiciele biur przekonują także, że wyjazdy na własną rękę nie zawsze są tańsze i nie koniecznie są porównywalne z ofertą touroperatorów. "Dzisiejszy klient jest coraz bardziej świadomym oraz wymagającym podróżnikiem. Wiele osób samodzielnie tworzy indywidualne pakiety podróżne, wybierając dogodny dla siebie środek transportu oraz miejsce zakwaterowania. Jednak oferty touroperatorów w dalszym ciągu są najkorzystniejsze finansowo, zwłaszcza jeśli decydujemy się na opcję first lub last minute. Pamiętajmy, że w pakiecie przygotowanym przez organizatora mamy zapewniony nie tylko przelot oraz hotel, ale również opiekę rezydenta i ubezpieczenie. Dla wielu podróżników jest to bardzo istotne, ponieważ zwiększa poczucie ich komfortu i bezpieczeństwa. Zwłaszcza osoby starsze oraz rodziny z dziećmi chcą mieć pewność, że podczas całego pobytu mogą liczyć na wsparcie oraz pomoc w różnych sytuacjach losowych (np. kontakt z ambasadą, szpitalem, etc.). W przypadku organizowania podróży na własną rękę, o wszystkie wspomniane elementy turysta musi zadbać sam, a nie każdemu taka sytuacja odpowiada. Rośnie również liczba klientów, którzy wyjeżdżając na wakacje chcą mieć wszystko zorganizowane i zaplanowane - zarówno transport, zakwaterowanie, wyżywienie, jak i sposób spędzania czasu wolnego na miejscu. Zazwyczaj wybierają oni opcję o najwyższym standardzie, aby móc w pełni cieszyć się urlopem i nie tracić czasu na planowanie. Zróżnicowanie potrzeb klientów na rynku turystycznym tworzy pole do działania zarówno dla touroperatorów, jak i innych podmiotów działających branży. Dlatego konkurencja ze strony tanich linii lotniczych nie stanowi dla nas zagrożenia" - przekonuje rzecznik prasowy Alfa Star, Małgorzata Strzylak-Skalińska.
..



Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego