Wiadomości - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

Ubezpieczenia dają zarobić agentom turystycznym

Opublikowany przez Filip Frydrykiewicz w Agenci w turystyce · 18/1/2014 21:56:26
Tags: Agenci

Mniej gwiazdek i haczyków w warunkach ubezpieczenia i więcej szkoleń dla pracowników sprzedających polisy – to postulaty zgłaszane przez środowisko agentów turystycznych pod adresem firm ubezpieczeniowych

Mówili o tym uczestnicy konferencji e-Forum Travel w Warszawie podczas kończącej imprezę dyskusji, a raczej wymiany uwag, na temat współpracy firm turystycznych sprzedających polisy z firmami ubezpieczeniowymi. Sponsorem tej części konferencji był Mondial Assistance.

Wszyscy na początek przyznali, że chwalą sobie możliwość sprzedawania polis turystycznych. Prezes Neckermann Polska Krzysztof Piątek przypomniał, że touroperatorzy są zobowiązani ustawą o usługa turystycznych dodawać do pakietu turystycznego podstawowe ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków. Ale chętnie sprzedają klientom także dodatkowe polisy, jak choćby rozszerzające ubezpieczenie dla narciarzy.

Dobra prowizja, brak reklamacji

– Ubezpieczenia są bardzo dochodowe dla nas, jeśli chodzi o wysokość prowizji – przyznał prezes Piątek. – Przy tym są wdzięcznym produktem, bo dają klientowi poczucie bezpieczeństwa, a jest ono kluczowe dla jego pogodnego nastroju, a więc tego, na czym organizatorowi wypoczynku zależy najbardziej.

- Dwucyfrowe marże są bardzo atrakcyjne – przyznał też Maciej Nykiel, dyrektor Fly.pl. – Poza tym, im większe poczucie bezpieczeństwa klientów, tym nasz biznes jest stabilniejszy.

Dlatego branża jest zainteresowana – mówił - rozwojem produktów ubezpieczeniowych i konkurencją na rynku ubezpieczeniowym. Dzięki temu turyści zyskują coraz lepsze warunki ubezpieczenia. – Poprawiły się w ostatnich latach szczególnie warunki  likwidowania szkód. Co nas bardzo cieszy, bo wtedy jako sprzedawcy, mamy spokój – zauważył Nykiel.

Możliwość zarabiania na ubezpieczeniach chwalił sobie też Przemysław Bandura z sieci agencyjnej My Travel. – Szczególnie teraz, gdy touroperatorów jest coraz mniej, za to coraz większych, a prowizje od nich coraz mniejsze.
..



Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego