Menu główne
Biura podróży przegrały Majorkę, za chwilę mogą stracić Wyspy Kanaryjskie.
W sezonie zimowym Ryanair będzie mieć na Wyspy Kanaryjskie cztery połączenia tygodniowo, a Norwegian — dwa. Dla klienta to szansa na tańsze ferie.
TravelData, spółka analizująca rynek turystyczny, porównała ceny 18 hoteli na Teneryfie dostępnych w ofercie Itaki, największego touroperatora w Polsce, z wycieczką, którą można zorganizować samodzielnie, kupując bilety Ryanaira i rezerwując hotel.
— Przy wyjazdach dla dwóch osób średnia cena w Itace wynosi 7,1 tys. zł, a z tanimi liniami — 5,4 tys., czyli o 23,7 proc. mniej. Przy wyjeździe z jednym dzieckiem jest to już 2,8 tys. zł i 29,9 proc. oszczędności. Rodzina z dwojgiem dzieci zaoszczędzi 4,4 tys. zł, czyli 36,4 proc. Czteroosobowa rodzina w skrajnym przypadku zapłaci nawet 7 tys. zł mniej — wylicza Jacek Dąbrowski z TravelData, firmy analizującej rynek turystyczny.
Według eksperta TravelData, zmieni się rynek turystyczny. — W przypadku kierunków obsługiwanych zarówno przez tanie linie, jak i touroperatorów, Polacy mogą kupować tzw. first minute samodzielnie, przez linie lotnicze, a dopiero last minute w biurze — przewiduje Jacek Dąbrowski.
To nie są dobre wieści dla touroperatorów, którzy dzięki first minute zapewniają sobie dopływ gotówki i klientów już na początku roku. Oferty last minute sprzedają często bez zysku. Być może zmieni się oferta biur podróży — postawią na kierunki, na których nie ma konkurencji tanich linii: Egipt czy Tunezję...
...więcej w dzisiejszym Pulsie Biznesu (7.07.2014)
link do artykułu przesyłamy bezpłatnie mailem touroperatorom -