Wiadomości - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

Ile biura wydały na reklamę?

Opublikowany przez Tur-info w Artykuły · 1/7/2014 14:22:35
Tags: Marketing

Biura podróży nieustannie szukają pomysłów na przyciągnięcie turystów. Jedną z metod zwrócenia na siebie uwagi są kampanie reklamowe.

Od początku roku do 25 czerwca br. biura podróży przeznaczyły na reklamę w prasie, telewizji i radiu ponad 37 mln zł. To ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z badania Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że 32 mln zł pochodzi z budżetu największych dziesięciu touroperatorów na rynku. W czołówce znalazły się biura TUI, Rainbow Tours i Grecos Holiday.

Najczęściej reklamy pojawiały się w telewizji (na ponad 13 tysięcy spotów wydano 21 mln zł), głównie w stacjach TVN, Polsat i TVP1. W radiu wyemitowano 7,7 tys. reklam organizatorów wycieczek, które kosztowały 7,7 mln zł. Z kolei w prasie reklam tych było ponad 500, ale wydatki (ponad 8 mln zł) okazały się nieco wyższe niż na promocję w stacjach radiowych.

Wśród mediów o profilu turystycznym i podróżniczym reklamodawcy najczęściej wybierali stację telewizyjną "National Geographic" oraz czasopisma "National Geographic Travel", "Podróże" i "Voyage".

"W okresie od 1 stycznia 2014 roku do 25 czerwca biura podróży łącznie wydały na reklamy ponad 37 mln złotych. To dużo, szczególnie jeżeli porównamy te wydatki z analogicznym okresem roku ubiegłego, kiedy biura wydały na ten cel ok. 17 mln zł" - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Jadaś z Instytutu Monitorowania Mediów.

Z raportu IMM wynika, że z całkowitej kwoty 37 mln zł, którą cała branża wydała na promocję, 32 mln to wydatki dziesięciu czołowych reklamodawców. Lider zestawienia, czyli biuro TUI, na reklamę przeznaczył 9,2 mln zł, Rainbow Tours - 8,8 mln zł, a Grecos Holiday - 6,1 mln zł.
..



Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego