Wiadomości - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

Czy eliminacja agentów się opłaca ?

Opublikowany przez Andrzej Betlej w Agenci w turystyce · 16/6/2014 00:40:03
Tags: Agenci

Wielkie zachodnioeuropejskie koncerny turystyczne stawiają sprawę jasno. Ich głównym celem biznesowym jest maksymalizacja sprzedaży przez kanały własne, a w szczególności przez Internet. Niestety logiczną i drugą stroną tego medalu jest to, że równoległym do tego celem musi być minimalizacja znaczenia biur agencyjnych w sprzedaży. Niedawno wielkie koncerny postanowiły „zrobić porządki” z agentami na największym turystycznym rynku europejskim, czyli na rynku niemieckim.

Powstał z tym jednak pewien problem, gdyż tamtejszym agentom takie koncepcje wcale nie przypadły do gustu. Ich pozycja biznesowa jest silna, a trzeba wiedzieć, że są też oni dużo lepiej zorganizowani niż agenci w kraju nad Wisłą. Nic więc w tym szczególnie dziwnego, że postanowili temu przeciwdziałać. Jak to bowiem często w życiu i biznesie bywa, akcja powoduje reakcję i to zarówno formalną jak i biznesową. Boleśniejsza jest zwykle ta druga i nią też dzisiaj przedstawimy na przykładzie wicelidera europejskiego koncernu turystycznego, czyli Thomasa Cooka.

Thomas Cook - dla dziennikarzy zyski, a dla inwestorów straty...

link do artykułu przesyłamy bezpłatnie mailem touroperatorom - uczestnikom Programu Transparentny Touroperator oraz biurom agencyjnym  zarejestrowanym na portalu www.wczasopedia.pl.



Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego