Wiadomości - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

Itaka w zimie chce urosnąć o 30 procent

Opublikowany przez Filip Frydrykiewicz w Artykuły · 13/6/2014 08:46:02
Tags: Itaka

330 hoteli, 29 kierunków plażowych, 95 wycieczek objazdowych w 55 krajach. A wśród nowości egzotyczny Oman i Tanzania – Itaka sprzedaje już ofertę zimową. Przy okazji podsumowuje sytuację na rynku i zapowiada podwyższenie swojej gwarancji

Oferta Itaki na zimę 2013 – 2014 jest już dostępna w systemach rezerwacyjnych. Biuro podróży rozpoczęło jej prezentowanie agentom i sprzedawcom z całej Polski. Pierwsze spotkanie miało miejsce w Warszawie. Jak zwykle przy takich okazjach, wiceprezes Piotr Henicz omówił bieżącą sytuację na rynku turystyki wyjazdowej i zrelacjonował najnowsze posunięcia firmy.

Za dużo wycieczek na lato

Jego zdaniem, po bardzo dobrym początku sprzedaży ofert Itaki w ostatnich miesiącach 2013 roku, która jako „dobra" utrzymała się do marca, w kwietniu i maju nastąpiło jej zahamowanie. Jak przyznał, biuro podróży musiało mocno opuścić ceny wyjazdów na czerwiec. – Proszę mi wierzyć, że zrobiliśmy to z wielkim bólem, czasem nawet zostawialiśmy puste fotele w samolotach, żeby tylko nie zejść poniżej pewnego, krytycznego, poziomu, do którego klienci byli dawniej przyzwyczajeni, ale o którym zdążyli zapomnieć – tłumaczył. Zarazem, zauważył, te same kierunki i te same hotele, których ceny na czerwiec tak spadły, na lipiec i sierpień sprzedają się w cenach, które cieszą touroperatora, bo gwarantują mu, że w sumie na swoich produktach zarobi.

Generalnie, według oceny Henicza, na rynku jest o 5 - 15 procent za dużo ofert. Zbytnia wiara biur podróży, że obecny sezon będzie dla nich tak udany jak poprzedni, spowodowała, że przesadziły one z planowaniem miejsc w hotelach i samolotach.

Itace udało się sprzedać w przedsprzedaży o 50 tysięcy wyjazdów więcej, niż rok wcześniej. - Sprzedaliśmy już około 360 tysięcy miejsc, ale do sprzedania zostało jeszcze 280 tysięcy. Nie musicie się państwo martwić, macie jeszcze co sprzedawać – zachęcał agentów.

200 milionów gwarancji

Henicz przedstawił też ostatnie biznesowe posunięcia Itaki. W maju biuro podróży z pompą inaugurowało działalność spółki Adalar Travel, którą założyło na tureckim wybrzeżu Morza Egejskiego. To typowe biuro podróży nastawione na turystykę przyjazdową (incoming), a konkretnie na obsługiwanie klientów Itaki w tej części Turcji oraz reprezentowanie touroperatora wobec tureckich firm hotelowych. Adalar powstał na wzór działającej od dwóch lat firmy Fuerte Itaka, która z kolei prowadzi sprawy Itaki na Wyspach Kanaryjskich, a od niedawna także w Hiszpanii kontynentalnej (więcej: "Inauguracja Adalar Travel z fajerwerkami").

Wiceprezes Itaki ogłosił też, że jego firma wystąpiła do swojego ubezpieczyciela, Europäische Reiseversicherung (ERV), o podniesienie gwarancji. Jeszcze w czerwcu ma dostać gwarancję na 190 mln złotych, czyli o 46 mln większą, bo obecna wynosi 144 mln złotych.

Zwiększenie obowiązkowej gwarancji jest związane ze zbliżającym się momentem przekroczenia zaplanowanych przez Itakę na ten rok przychodów.

Jednocześnie organizator zabiega w ERV o gwarancję na kolejny rok. Obecna kończy się bowiem we wrześniu. – Już dzisiaj mogę powiedzieć, że będzie to 210 - 220 milionów złotych. Wyższa gwarancja świadczy, że rosną nasze przychody. To dobra wiadomość dla nas wszystkich. A klienci mogą być spokojni, bo są zabezpieczeni – podkreślał wiceprezes biura podróży.
..



Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego