Wiadomości - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

e-Travel Forum 2014 – zainteresować klienta w oryginalny sposób

Opublikowany przez travel-fan w Trendy w turystyce · 17/1/2014 21:59:42
Tags: Trendy

Podczas zakończonego właśnie e-Travel Forum 2014, zorganizowanej w Warszawie konferencji na temat e-commerce w turystyce i sprzedaży produktów turystycznych przez internet, Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego wygłosiła wykład zatytułowany „Niestandardowe narzędzia komunikacji marketingowej w sektorze turystycznym”, w którym podawała liczne przykłady, jak inaczej i ciekawiej promować hotele, miasta, regiony czy kraje. Jak podkreślała, generacja Y, dla której nowoczesne technologie są chlebem powszednim, musi mieć wszystko natychmiast i szybko się tym nudzi, poszukując nowych wrażeń. 77 proc. jej przedstawicieli sięga po smartfona zaraz po przebudzeniu, czterech na pięciu korzysta z komórki w łóżku, a jedna trzecia zabiera ją do łazienki.

„Z jednej strony widocznie spada odsetek osób oglądających w telewizji wieczorne programy i zapamiętujących marki reklamowanych produktów (od 1965 r. o 25 proc.), z drugiej bardzo rośnie poziom irytacji ukazującymi się natrętnie reklamami” – mówiła Tkaczyk. Stąd – jej zdaniem – potrzeba stosowania reklam niestandardowych, w których dawne narzędzia komunikacji marketingowej znajdą nowe zastosowania dzięki internetowi, technologiom mobilnym i augmented reality. Jako przykład tej ostatniej podała autoreklamę jednego z hoteli, który umożliwił gościom zrobienie sobie zdjęć z awatarami gwiazd futbolu – można je było zobaczyć w wybranych miejscach obiektu dzięki specjalnej aplikacji na urządzenia mobilne. Na inny pomysł niestandardowej reklamy wpadł Ushuaia Ibiza Beach Hotel – na plaży zamontował kiosk z czytnikiem, dzięki któremu, po zetknięciu ze specjalną bransoletką, można zalogować się na swój profil na Facebooku. Dzięki temu jego klienci mogą się pochwalić znajomym, że właśnie bawią się na Ibizie, a ponadto – przy każdym logowaniu fanpage obiektu nabija sobie „poślubień”.
..



Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego