Menu główne
Mocny złoty, dobre wyniki w poprzednim sezonie i oczyszczenie rynku w wyniku fali upadłości biur podróży sprzed dwóch lat -
2012 rok upłynął pod znakiem fali upadłości biur podróży.Jak informowaliśmy, państwo musiało pomóc w powrocie do kraju klientom co najmniej kilku firm, m.in.: Alba Tour, Sky Club czy Aquamaris.
Przedstawiciele branży mówią w rozmowie z tvn24bis.pl, że ta "spektakularna seria upadłości biur podróży" podziała na rynek "oczyszczająco", bo zostały na nim tylko największe firmy. -
Mocny złoty = stabilna firma
A oferta biur podróży z roku na rok jest coraz bogatsza, co odzwierciedlają m.in. wyniki finansowe. Jak podliczyła firma analityczna Travel Data, ubiegłoroczny zysk netto branży turystycznej wyniósł 85 mln zł, a rentowność sięgnęła dwóch procent. Dla porównania, w kryzysowym 2012 r. wyniosła ona niewiele ponad 0,2 proc. Nic więc dziwnego, że od blisko dwóch lat zupełnie nie słychać doniesień o ogłoszeniu niewypłacalności przez biuro podróży...