Menu główne
Dziś mijają dwa lata od zawiadomienia mazowieckiego urzędu marszałkowskiego przez władze biura podróży Sky Club o tym, że zmuszone są złożyć wniosek o upadłość. Fakt ten miał miejsce 3 lipca 2012 roku około godziny 17. Oznaczało to faktyczne zgłoszenie niewypłacalności biura i uruchamiało procedury sprowadzania jego klientów przebywających wówczas za granicą, jak również procedury zmierzające do wypłaty klientom środków wpłaconych na imprezy, które się nie odbyły oraz za te, które odbyły się tylko częściowo.
Ogółem zza granicy sprowadzono prawie 5 tysięcy pechowych turystów, a liczba pozostałych poszkodowanych wyniosła około 24 tysiące. Wydarzenie to zapoczątkowało serię kolejnych 14 niewypłacalności, które spowodowały wielotygodniowe komentarze dużej części mediów i znacznie nadwyrężyły zaufanie turystów do biur podróży. W rezultacie nastąpił zdecydowany zwrot klientów w kierunku największych organizatorów oraz kariera popularności wyjazdów organizowanych samodzielnie.
Najbardziej stratni zostali Agenci
Okazało się, że największe straty na wydarzeniach wakacji 2012 roku poniosły biura agencyjne...
link do artykułu przesyłamy bezpłatnie mailem touroperatorom -