Wiadomości - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

Maroko celuje w Polskę

Opublikowany przez Wiadomości Turystyczne w Destynacje w turystyce · 2/1/2014 22:52:48
Tags: Destynacje

Marokańska Organizacja Turystyczna (ONMT) otwiera swoje przedstawicielstwo w naszym kraju. Podpisała umowę o strategicznym partnerstwie z biurem Itaka. Touroperator ma w 2016 r. wysłać tam 129 tys. Polaków... opublikowano w dwutygodniku Wiadomości Turystyczne nr 24

Najpierw, 2 listopada organizacja kierowana przez Abderrafie Zouitene podpisała umowę o strategicznym partnerstwie z polskim touroperatorem Itaką. Celem niniejszego porozumienia jest wspólnie promowanie Maroka jako destynacji turystycznej. – Polska jest bardzo obiecującym rynkiem dla turystyki Maroka. Od stycznia do sierpnia tego roku zanotowano wzrost przyjazdów Polaków o 9 proc. w stosunku do tego samego okresu w 2012 r. Na mocy umowy Itaka powinna przywieźć do Agadiru 129 tys. turystów z Polski w 2016 r. ONMT wynegocjowała uruchomienie przez polskiego touroperatora od przyszłego roku lotów czarterowych z Warszawy do As-Sawiry i z Wrocławia do Agadiru. Na tym jednak nie koniec.

Żeby być bliżej polskiego rynku i tej części Europy, zarząd ONMT chce otworzyć swoje przedstawicielstwo w Warszawie. Oficjalnie tę decyzję potwierdził podczas targów TT Warsaw Khalid Mimi, pierwszy dyrektor nowo powstającego biura. – Nasza strategia rozwoju turystyki zakłada, że do 2020 r. Maroko wejdzie do pierwszej dwudziestki krajów najczęściej odwiedzanych przez turystów – przekonuje Khalid Mimi. Plan działalności „jest ambitny i dotyczy zarówno zwiększenia liczby połączeń lotniczych jak i poszerzenia dystrybucji oferty marokańskiej i komunikacji” – zapowiada ONMT. W realizacji planów ma pomóc kampania promocyjna Maroka. W jej ramach dystrybuowane będą reklamy wielkoformatowe, telewizyjne, radiowe i internetowe. – Będziemy widoczni wszędzie – mówi Mimi. Biuro już prowadzi rozmowy z kolejnymi polskimi touroperatorami. – Jesteśmy w trakcie negocjacji z największymi polskimi touroperatorami: Rainbow Tours, Exim, Neckermann, TUI i innymi. Będziemy też kontaktowali się z Polską Izbą Turystyki – zapewnia Mimi. Maroko będzie także zabiegać o współpracę z tanimi przewoźnikami. Ma już stałe połączenia lowcostowe z większością krajów Europy Zachodniej. Teraz dąży do uruchomieni podobnych z krajami naszego regionu, nie tylko z Polską, ale także Czechami, Słowacją, Słowenią, Rumunią i Węgrami. ONMT przewiduje, że turystów z wymienionych krajów w 2014 r. w Maroku będzie łącznie ponad 150 tys. i skorzystają oni z miliona noclegów.

Obecnie w dziesięciomilionowej grupie zagranicznych turystów przyjeżdżających do Maroka, jest zaledwie 41,8 tys. Polaków. Jednak dzięki staraniom przedstawicielstwa w Warszawie liczba ta w 2016 r. ma wzrosnąć do 150 tys. Dla przedstawicieli marokańskiej branży turystycznej to realne założenie, gdyż – jak zwracają uwagę – Maroko to piękne plaże, luksusowe kurorty, historyczne miasta jak Marakesz, skarby natury, czy świetne warunki do uprawiania sportów wodnych.

AO



Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego