Wiadomości - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

Letni boom turystyczny zaczął się zimą

Opublikowany przez Filip Frydrykiewicz w Trendy w turystyce · 16/1/2014 13:37:11
Tags: TrendyONas

Sensacyjne wyniki sprzedaży oferty letniej zaskakują nawet samych touroperatorów. Tak dobrze nie było od lat. Czy turystyka wyjazdowa pobije w tym roku rekord i przekroczy 5 miliardów złotych obrotów?

Biura podróży zaczęły sprzedawać letnie wyjazdy już w zeszłym roku. Rainbow Tours – w październiku. Itaka, TUI, Neckermann, Alfa Star i wiele innych – w listopadzie. Jak podaje sieć sprzedaży agencyjnej Wakacje.pl (strony internetowe Wakacje.pl, easygo.pl i 64 sklepy), która handluje produktami wszystkich największych biur podróży, do 13 stycznia sprzedaż w ramach tzw. first minute skoczyła w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku o 70,1 procent (obroty o 79.7 proc.). Z kolei Polski Związek Organizatorów Turystyki, śledzący rezerwacje w systemie MerlinX, przez który przechodzi ponad połowa wszystkich transakcji na rynku, pokazuje wzrost o 76,6 procent.

Itaka nadaje tempo

Dobre wyniki potwierdzają biura podróży. Rekordzistką jest chyba Itaka, która w zakończonym 6 stycznia pierwszym etapie sprzedaży, niemal podwoiła liczbę sprzedanych wyjazdów letnich. – Konkretnie było to 92 procent więcej rezerwacji i 93 procent większe przychody – ujawnia wiceprezes tego biura podróży Piotr Henicz. W tym kontekście warto pamiętać, że Itaka jest największym touroperatorem w Polsce i z jej usług korzysta prawie co trzeci klient biur podróży.
..

Szykuje się najlepszy rok w historii turystyki wyjazdowej - komentuje Andrzej Betlej, ekspert z firmy TravelData, monitorującej rynek turystyczny

Uważam, że rok 2013 definitywnie zakończył pięcioletni okres zastoju w zorganizowanej turystyce wyjazdowej. Tegoroczny sezon przyniesie wreszcie duży wzrost liczby klientów oraz obrotów w branży. Podstawą takiej opinii jest wzrastający optymizm konsumencki wynikający z poprawy koniunktury gospodarczej oraz znaczący odłożony popyt na wyjazdy pochodzący z ostatnich dwóch sezonów.

Rok 2014 powinien przynieść wzrost liczby klientów o nie mniej niż 15 procent, a przychodów o prawie jedną piątą. Oznaczać to będzie najlepszy rok w historii w obu tych kategoriach, a obroty branży pierwszy raz przekroczą granicę 5 miliardów złotych.

Trudniej prognozować zyski organizatorów, ale 2013 rok był ze względu na równowagę popytu i podaży tak dobry, że niełatwo im będzie osiągnąć lepsze wyniki finansowe.




Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego