Wiadomości - Wczasopedia.pl

Idź do spisu treści

Menu główne

Portale turystyczne pod kontrolą

Opublikowany przez turystyka.rp.pl w Artykuły · 15/4/2014 14:05:34

Dzięki skoordynowanej akcji kontrolnej krajowych organów ochrony konsumentów i Komisji Europejskiej portale turystyczne bardziej przestrzegają praw konsumentów

Spośród 552 skontrolowanych w 2013 roku stron internetowych aż 382 nie przestrzegały europejskich przepisów dotyczących ochrony konsumentów. Dzięki stanowczej akcji w zakresie egzekwowania przepisów 62 proc. skontrolowanych stron (82 proc. w przypadku Polski) podaje konsumentom informacje w wymagany sposób. Pozostałe 38 proc. może oczekiwać dalszych działań skierowanych przeciwko nim, jako że organy europejskie kontynuują prace, aby zagwarantować pełne przestrzeganie praw konsumentów.


- Jeden na trzech użytkowników internetu w Unii Europejskiej rezerwuje podróż i zakwaterowanie online. Powinni oni mieć pewność, że rezerwacje internetowe są niezawodne i bezpieczne. Nie ustanę w wysiłkach, dopóki prawa konsumentów nie będą w pełni szanowane i będę dążyć do wykorzystania istniejących struktur w realizacji tego celu – mówi komisarz UE ds. polityki konsumenckiej Neven Mimica.


Wspólne kontrole stron internetowych, regularnie koordynowane przez Komisję Europejską, a przeprowadzane przez krajowe organy wykonawcze, mają na celu identyfikację przypadków naruszenia prawa ochrony konsumentów, a następnie zapewnienie jego przestrzegania. Latem 2013 organy krajowe przeprowadziły kontrole stron internetowych prowadzących sprzedaż biletów lotniczych i miejsc hotelowych, w tym stron internetowych należących do handlowców i pośredników. Łącznie skontrolowano 552 strony internetowe.


W następstwie kontroli i weryfikacji organy krajowe stwierdziły, że na aż 382 stronach internetowych stwierdzono niezgodności z unijnymi przepisami w dziedzinie ochrony konsumentów, a tylko 31 proc. skontrolowanych stron było zgodnych z tymi przepisami.

Krajowe organy następnie albo zwróciły się do przedsiębiorstw prowadzących strony, na których stwierdzono niezgodności, o dostosowanie tych stron do wymogów UE w dziedzinie ochrony konsumentów lub, w przypadku przedsiębiorstw z innych państw członkowskich, zwróciły się z prośbą o pomoc w tej kwestii do odpowiedniego państwa członkowskiego...



Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego