Menu główne
W zeszłym tygodniu ukazały się raporty podsumowujące wyniki działalności koncernów turystycznych TUI Travel i Thomas Cook za pierwsze 6 miesięcy roku obrotowego, czyli za okres od 01.10.2013 do 31.03.2014.
Przyniosły one bardzo wiele interesujących informacji, które mogą dać polskim właścicielom biur agencyjnych wiele do myślenia.
Na pierwszych stronach są typowe „PR”owskie teksty i hurraoptymistyczne wypowiedzi przeznaczone dla mediów i dziennikarzy. Ci ostatni mają zwyczaj zupełnie bezrefleksyjnego powtarzania zawartych tam treści i kreowania w ten sposób w mediach mocno podkoloryzowanego obrazu rzeczywistości.
Rzetelnych informacji szukać należy na dalszych stronach raportów przeznaczonych dla inwestorów. Muszą one zawierać prawdę, bowiem w przeciwnym wypadku firmom grożą procesy i często horrendalne odszkodowania za wprowadzenie rynków finansowych w błąd.
Do szczegółów zawartych tam osiągnięć obu koncernów TravelDATA powróci jeszcze w innych materiałach, a teraz chcemy przekazać touroperatorom i biurom agencyjnym zarejestrowanym na naszym portalu w absolutnie telegraficznym skrócie jedynie najważniejsze informacje i konkluzje.
Raporty mocno popsuły atmosferę
W obu koncernach daje się coraz boleśniej odczuwać zjawisko, które TravelDATA przedstawiała już w prezentacji dla agentów przedstawionej na zjeździe OSAT-
Wówczas zaczęło już być widoczne zjawisko preferowania przez biura agencyjne...
(cały nasz tekst znajdziecie tu: http://wczasopedia.pl/140520ters23a.html )